SUV-ul electric ID.4 conduce vânzările de vehicule electrice ale grupului Volkswagen la nivel global, care au crescut cu 65% în ianuarie-martie 2022.
Grupul Volkswagen a anunțat că, în ciuda întreruperilor continue din lanțul de aprovizionare, a reușit să vândă cu 65% mai multe vehicule electrice în primele trei luni ale anului 2022 decât a făcut-o în aceeași perioadă din 2021.
Vânzările au fost conduse de ID.4, din care Volkswagen a vândut 30.300 de unități. Dintr-un total de 99.100 de vehicule electrice vândute la nivel global, crossover-ul a reprezentat 30,5% din vânzările de vehicule electrice pentru toate mărcile gigantului auto.
A fost urmat de VW ID.3, cu vânzări de 13.000 de unități, Audi Q4 e-tron cu 10.700 de mașini livrate, Audi e-tron cu 10.300 de livrări și Porsche Taycan cu 9.500 de mașini livrate.
Marca Volkswagen a fost cel mai bine vândut brand al grupului ca volum, cu livrări de 53.400 de vehicule electrice în întreaga lume în primul trimestru al lui 2022. A fost urmată de Audi (24.200 de mașini), Porsche (9.500 de mașini), Skoda (8.800 de mașini) și SEAT/ CUPRA (2.200 de mașini).
Grupul a avut cele mai mari vânzări în Europa, unde a livrat un total de 58.400 de vehicule electrice între ianuarie și martie 2022, o creștere impresionantă de 33% față de aceeași perioadă din 2021. Europa a fost piața cu cea mai rapidă creștere.
Doar 28.800 de vehicule electrice ale Grupului Volkswagen au fost vândute în China în ultimele trei luni, cu 360% mai mult decât cele 6.200 livrate anul trecut. China este cea mai mare piață auto din lume și un cumpărător important de vehicule electrice.
Vânzările de vehicule electrice în SUA au fost mai puțin impresionante. Grupul a reușit să vândă 7.900 de vehicule electrice pe piața americană, în creștere cu 16,%. Producătorul auto va începe în curând să producă vehicule electrice în SUA, ceea ce ar putea accelera vânzările.